-
VIP
Bar>Create element, and clic joints, an element is a physical member for all de the bars beetween de indicated joints.
-
-
VIP
-
Ok.
I am particularly interested in the pile cap w/ 2 eccentric pillars on the left hand-side, just between the trapezoidal and shear walls ones (the other ones, I knew already it would be possible to model). A few questions, would you know the answers?
1. Will the bending moment caused by the eccentricity be correctly transmitted to the foundation piles ?
2. Is the pile cap a "beam" type of element disguised as pile cap, or is it in deed an element modeled as a pile cap ? (The reinforcement bars allocation seem kind of odd to me...)
3. What is cype's usual design methodology for pile caps? "Stringer-Panel Method" (Método Corda-Painel), or "Strut-and-Tie Method" (Método das Bielas), or Finite Elements ?
Thanks,
PS: I found a snapshot of cype's foundation screen which is very informative... See P40+P60, or P30+P44, or P43+P68 for instance.
Última edición por rcc engineering; 10/02/2011 a las 20:57.
-
Um relatório descritivo com todas as peças em aço para enviar a centrais de corte e dobra de aço. Se não me engano o TRICALC já possuí esta opção!
-
VIP
Yes, the forces of each column are transported to the center of de cap pile, and with this resultant you obtain te forces applied in each pile.
The method is strut and tie (método das bielas), I think that il could be better read de Manual-calculations, point 4.7 Pile caps.
The pile cap w/2 that you mentioned have an error, and for that the steel reinforce is not well calculated, beacause the has limits.
-
Does CypeCAD/Metal use one or more of the same calculation method (Interaction curves, simplify method, etc... ) for columns of different slenderness, or does it apply distinct methods depending on the slenderness degree (such as Short Pillar: Gamma < 40; Moderately Slender: 40 < Gamma < 90; Slender: 90 < Gamma < 140; Very Slender: 140 < Gamma < 200)?
How does it consider geometric and material nonlinearity, creep and/or 2nd order effects regarding different slenderness ? For instance, usually the 2nd order effects for short pillars can be discarded; for Moderately Slender pillars, on the other hand, 2nd other effects must be considered, and may be calculated by approximation; on slender columns, the 2nd order effects must be calculated exactly and creep must be considered, etc...
Any thoughts on those ?
-
VIP
I told that It could be better to read the Manual-calculations, and in general for both CYPECAD/Metal 3D is recomended to read. We apply first order and linear behaviour to obtain efforts and displacements.
About concrete columns, only CYPECAD may calculate them, and depending of de code, the slenderness is limited using the simplified method considering the aditional eccentricity, complemented with second order method (p-delta) with horizontal actions.
Última edición por castelar; 11/02/2011 a las 19:50.
-
Pues a mí me gustaría poder visualizar totalmente la pantalla de acción del viento en CYPECAD, y así poder activar el cálculo en segundo orden, cosa que ahora no puedo hacer con mi ordenador portátil, ya que dicha ventana es más grande que la pantalla y ni maximizándola ni moviéndola es posible acceder a los botones inferiores a no ser que para aceptar se haga Alt+A, y para salir Esc, pero para activar la ventana de cálculo en segundo orden no hay combinación de teclas posibles.
Por supuesto, me he puesto en contacto con el departamento de soporte de Cype Ingenieros, y por lo que me dicen ya lo tienen reportado, pero van pasando las revisiones y parches y el problema no se resuelve.
Y puestos a pedir, y seguramente relacionado con el problema gráfico anterior, también me ocurre que los símbolos de pantalla tipo ITEA de la ventana de presentación de Nuevo Metal 3D así como los símbolos de los documentos de Comprobaciones ELU, no se vean como cuadrados negros en pantalla, aunque luego se imprimen correctamente. Los problemas de visualización también los tengo con los Generadores de Precios, aunque no estoy seguro que sea debido por la misma causa.
Esto me pasa desde la versión 2011.a y como en los sucesivos parches no se ha arreglado, lo pido para la versión 2012, aunque sea un problema más o menos menor.
-
A mí me pasa lo mismo y lo que hago es……….
Utilizo la norma CTE DB SE-AE y tras seleccionar todas las características necesarias para definir el viento, para activar efectos de segundo orden hago lo siguiente. Pulso el icono del libro que hay a la derecha del mapa de España, una vez que ha aparecido la explicación pulso escape y luego doy dos veces al tabulador y una vez a la barra espaciadora. Con esto se activa la ventana de los efectos de segundo orden y tras definirlos, aceptar y ALT+A.
Pruébalo.